الجزء 9

?الفصل التاسع ?
تم خطف شهد ومعتز
في احد المخازن التابعه لادم سليم
كان يجلس معتز الشرقاوي بخوف شديد فهو يعرف حازم جيدا
حازم اي كنت متخيل انك هتهرب بعد ال انت عملته
ادم عندك حق ياحازم الحيوان ده مفكر اني بهدد بس ميعرفش اني عمري مرجعت في كلمه قولتها
حازم انا همشي انا يا ادم
قبل ان يتوجه حازم للخروج همس لمعتز بالتالي
حازم انت وقعت ما ال مبيرحمش ادك فرصه وانت ضعيتها بغبائك مع السلامه يا ها زيزو
???????????????عند حازم في الفيلا
شهد انتم يا ناس يا ال خطفني انتم ياعالم
شهد اي ده في حد يخطف حد من غير ما يايده ول حتي يكتم بوقه الجماعه دي اكيد غبيبه اووي
ودا اي ده كمان الباب مفتوح
اخذت شهد تتجول في الفيلا ومنبهره بجمالها التي لم تري له مثيل
شهد هو في حد يخطف حد في فيلا جميله كدا
حازم اسالي نفسك
شهد ياماما اي ده انت مين
حازم بابتسامه انا ال خطفك
شهد ليه كدا مش عيب شاب بالحلاوه دي يختف حد
حازم ههههه اهو بقا ال حصل
شهد بارد اتقي الله يااخ انت
حازم هو انتي اسمك ايه
شهد اسمي شهد ياخويا
حازم الله اسم جميل اووي
شهد اي ده انت هتعود تسبلي بعيونك الحلوه دي اخطفك انا والله
شهد احم يعني عايز ايه
حازم عايز اتجوزك
شهد ???اي ده علي طول كدا
حازم هههه امال انتي عايزه ايه
شهد يعني مش هتغصابني وبعد كده تصلح غلطك وتتجوزني بعد اما انا انتقم منك
حازم ههههههههههههههههههه انتي بتتفرجي علي افلام هندي كتير صح
شهد ?لا ياخويا راويات جابولنا الاحباط
حازم ليه
شهد جايبين كل البطلات بعيون خضره وبيض
حاجه كده تقهر ياخويا
حازم هههههههه ماشي ياختي يعني هتتجوزيني ول اغير ريي
شهد عشان كنت قتلتك
حازم نعم
شهد سبك المهم طمني
حازم علي ايه
شهد الفيلا دي بتاعتك
حازم ايوه ليه
شهد وانا موافقه اتجوزك
حازم انتي مجنونه صح
شهد حاجه ذي كده
حازم وانا حبيتك من اول نظره شوفتك فيها
شهد بصوت منخفض ولكن حازم سمعه ياما علبا ياجدعان الحلاوه دي واقعه في حبي انا طبعا?انا اي حد دا شهد محبه خدلك حبه احم اه صحيح انت شوفتني اذي
حازم انتي مش فاكراني
شهد لا
حازم انا ال كنت مع
شهد مع ايه
حازم الشاب ال ضربك بعربيته
شهد بصدمه انت تعرفه
حازم ايوا دا ادم صديقي
شهد انت تبقا صديق الحيوان ده
حازم ابوه
شهد طب نور ارجوك قولي نور فين هو ال خطافها صح
حازم لا رد
شهد بدموع ارجوك طمني انا هموت عليها وابوها جاله غيبوبه اول لما عرف ارجوك
حازم ايوا ياشهد نور مع ادم
شهد فين الحيوان ده لازم يروح في دهيه
انا لازم ابلغ البوليس
حازم للاسف مش هيعرفوا يعملوا حاجه
لانها بقيت مراته
شهد بصدمه مراته
حازم ايوا ادم اتجوز نور
شهد دا حيوان اذي يعمل كدا وانت كمان عايز تنتقم مني
حازم لااا ياشهد انا لو عايز اعمل كدا مكنتش جبتك بيتي انا حبيبتك من اول ماشوفتك وكنت بدور عليكي وما صدقت اوصلك
شهد بدموع طب الله يخليك عايزه اشوفها دا لو بتحبني بجد ذي مابتقول
حازم بس صدقيني النهارده مش هينفع انك تشوفيها اوعدك بكره انا هجيلك بنفسي
شهد طب ايه ال يضمنلي انك هتخاليني اشوفها او انك هترجع اصلا
حازم لانك هتكوني مراتي ياشهد
ومكنتش جبتك هنا
شهد هو انت بتتكلم جد
حازم اما اجي معاكي واطلب ايدك من اهلك هتصدقيني
شهد ليه
حازم قولتلك حبيبتك من اول نظره
شهد بس انا مش حلوه اووي لدرجه انك توقع في حبي كدا ول غنيه ذي البنات الاغنياء
حازم في نظري انتي اجمل بنت في الدنيا كلها وحجابك هو الثروه الا انتي بتملكيها
شهد انت كنت فين زمنك انتهي من زمان
حازم ليه شايفني ادمك ابيض واسود يالا عشان اوصلك وتعرفيني البيت
شهد ممكن طلب وسؤال
حازم الاتنين
شهد ايوه
حازم اتفضلي
شهد السؤال اما انت عارف اني كده كده هوافق ختافتني ليه
حازم ههههه لاني حسيت انك بتحبي جو المسلسلات ده فقولت اعملك شو وكده
شهد وانت عرفت منين
حازم ههههه من طريقه ردك علي معتز وهو بيعاكسك ايه هو الطلب
شهد يعني احنا هنتجوز صح
حازم صح
سهد وجيبني علي المكان ال هنتجوز فيه صح
حازم صح
شهد وينفع تمشيني من غير ماتعزم عليا تتغدا يصح كدا
حازم يالا ياشهد ادمي اصل اغير رايي
واخد حازم اميرته ال اسرت قلبه من النظره الاولي مش شرط الجمال
الجمال بيتمثل في الالتزام
(خلفت توقعاتكم اهو الكل قال شهد لعمر لانهم من نفس الطباع بس في حياتنا بيحصل العكس كتير يعني مثالا انا ? كيوته وعسل ودمي خافوف وجوزي مش كدا خالص ? نفسه يولع فيا بسبب خفه دمي الزياده دي )
??????????????ادم فين سيلا
معتز معرفش
ادم لاخر مره بقولك سيلا فين
معتز بخوف وضعف شديد من كثره الضربات التي تلقاها من الصقر صدقني معرفش انا فعلا خاليت رجالتي يهاجموها عشان انتقم منك بس في شاب انقذها منهم واختفت بعد كده
ادم وعيونه يتطير منها الشرر نهايتك اتحددت خلاص يامعتز بس مش مني لاني موسخش ايدي بدم واحد حقير ذيك
ادم فارس
فارس كله تمام ياادم بيه
وعاد ادم الي القصر
بحث ادم عن نور فوجدها تجلس في غرفه سيلا وهي تبكي بشده
فدخل ادم الغرفه
ادم فين الغدا
نور غدا ايه انا معملتش حاجه
ادم ليه
نور بصوت عالي انت بارد اووي انت عايزاني كمان اطبخلك بايدي انا لو طولت اكلك سم مش هتاخر
ادم وهو يقترب منها وبصوته الرعدي صوتك ده لو عالي تاني صدقيني هتندمي يانور والمرادي العقوبه مش يوم بس هتكون اكتر من كدا
نور عقوبه عقوبه اي انت ايه اصلا عشان تنفذ عقوبه انا مشفتش في حياتي اوسخ من كدا انت اذي تختف واحده وتجبرها انها تعيش معاك لا وتتجوزها عصب بحتته ورقه عرفي وعايزه تخدمك كمان انت مستحيل تكون بني ادم ول حيوان الحيوانات بتحس عنك
لم يتملك ادم اعصابه بعد الذي قالتله نور وجن جنونه
ادم وهو يقترب منها وكاد ان يتحدث ولكن قاطعه ان احدهم يقرع الباب
ادم ادخل
الخادمه ادم بيه الست سيلا تحت ومعها واحد
ادم سيلا .
الخادمه ايوه يافندم
تركها ادم ونزل الي الاسفل
عندما راته سيلا راكضت لحضن اخيها التي تشعر بداخله بالامان
ادم انتي كويسه ياسيلا اي ال حصل وكنتي فين
سيلا انا الحمد لله بفضل حسام
ادم تواجه احسام
ادم انا بشكرك جداا علي ال انت عملته
حسام مفيش داعي انك تشكرني دا امر الله اني اعدي من المنطقه دي في الوقت ده
??????????????في الاعلي احست نور بشئ غريب احست كان احدا ما قريب منها تعرفه اخذها قلبها الي خارج الغرفه
ولكن افاقت
نور ايه الهبل ده ايه ال هيوصل حد من اهلي هنا .
وجاءت لتدخل مره اخري ولكن اوقفها صوت تعرفه جيدا صوت حسام
حسام طب هستاذن انا
سيلا طب ما تقعد شويه انت لحقت
حسام وهو يضع عيناه علي الارض مش هينفع انا اتاخرت جدا ومهمتي خالصت الحمد لله انك رجعتي لبيتك بسلامه
ادم بشكرك لتاني مره
حسام ولا يهمك السلام عليكم
راكضت نور باقصي سرعه تمتلكها الي مصدر الصوت فوجدت اخاها حسام
نور حسام حسام
تفجاءت سيلا بهذه الفتاه الجميله التي تركض من الاعلي وهي في حاله من الزعر
حتي ادم تفجاء بها
نور بدموع وهي تركض حسااااام
وضع ادم يده علي فم نور وجذبها الي احد الغرف الموجوده
احس حسام باحد يناديه فالتفت فلم يجد سوي سيلا فاكمل طريقه علي امل انه كان يتخيل
??????????????اخذت نور تضرب يد ادم التي يكمم بها فمها ولكن كما قال هو هي نمله امام الصقر
بعد ان تاكد ادم من خروج حسام دفع نور حتي سقطت ارضا
قانت نور وهي تبكي بشده واتجهت الي الخارج وهي تنادي باعلي صوت لها علي اخاها حتي ينقذها من هذا الصقر
نور ببكاء حسااااام حسام
علمت سيلا ان تلك الفتاه هي نور
ادم وهو يجذبها من حجابها
ادم بصوت كالفحيح حسام مين وتعرفيه منين انطقي .
نور سببني ياحيوان
ضرب ادم نور
ادم حسام مين
نور وجدت طريقه حتي تنتقم من ادم ولكنها لم تعلم انها تحرق نفسها باقترابها من النار
نور حسام ده حبيبي وكل حياتي وساكن قلبي ياريت تخلي عندك دم بقا وتخرجيني من هنا نفسي اشوفه وحشني اووي
لم يشعر ادم بنفسه فجذب نور من حجابها وصفعها بشده نزفت علي اثرها
ادم مش قولتلك انتي واسخه انا كنت عارف كدا من الاول بس كنت بكدب نفسي
طب ايه لازمته ده تلبسيه
وخلع ادم الحجاب من علي نور
ادم مالوش لازمه انك تلبسيه
نور وهي تتحداه وانت بقا ال حددت انه ليه لازمه البسه ول لا انت ايه اصلا انت بني ادم ذباله ومجنون
سيلا كانت كالتمثال الذي نحت منذ سنوات من الصدمه هذه الفتاه تجرء ان تتحدث مهذا مع اخاها
فعلمت سيلا سبب وجود نور هنا
ادم انا بقا هوريكي المجنون ده هيعمل ايه
سيلا ادم سبها حرام عليك
نظره واحده من ادم كانت كافيه لان تذهب الي غرفتها ولكنها عزمت علي مساعده نور مثلما ساعدها حسام

وجذبها ادم الي الاعلي
وقيدها والقي
ادم وهو يقترب منها انتي مفكره انك اصلا بني ادمه انتي هنا ذي العبيد انتي فاهمه
نور بضعف وهي تقاوم حتي تصمد امام الصقر انا مش عبده حد
وراحت نور تفقد وعيها تدريجيا بسبب شده الضربه وهي تردد انا بكرهك بكرهك اووي
وفقدت نور وعيها
ظل ادم ينظر لها بعشق
نعم احبها بل عشقها نعم الصقر عشق
عشق عصفور صغير برئ غير قلبه المتحجر
اقترب ادم منها وفك قيودها وحملها الي الفراش وخلع عنها حذاءها واحضر علبه الاسعافات الاوليه واخذ يضمم لها الجرح الموجود بجانب شفتاها
كان ادم كالمغيب امام هذا الجمال فاقترب منها حتي يفبلها ولكن فاقت نور ودفشته بعيدا عنها
نور ابعد عني اوعي تفكر انك ممكن تلمسني انت فاهم
ادم ههه ما تتحدنيش يانور لانك بتندمي
نور انت بني ادم وسخ اووي واحده بتقولك بتكرهك وبحب واحد تاني وعادي كدا
هذه الفتاه السخيفه اخرجت الوحش الذي يحاول ادم اخفاءه
ادم انتي صح
واقترب ادم منها حتي انه لم يعد يفصلهم شئ
وضع ادم يداه علي رقبه نور وضغط عليهم بشده وكلما احس باختناقها خفف الضغط عليها
نور س ب ن ي
ادم انتي عرفتي تخرجي الوحش ال جوايا بسبب غباءك اتحملي نتجه جنانه
ظلت نور تحاول التخلص من قبضته ولكن ادم كان الاقوي
نور كح كح
ادم ترك عنق نور ولكن لم يتركها
ادم بنصحك متتحدنيش تاني لانك هتخسري
بكت نور بشده وانهارات امامه من هذا الحيوان المتحجر القلب الذي لا يعرف الرحمه
لاول مره يتحرك قلب ادم
وضع ادم يده علي قلبه في دهشه فقلبه يتالم
ماذا قلب الصقر يتالم لدموع احد لا
رفع ادم وجه نور حتي التقت عيناه الرماديه بخصراء عيناها
ادم وهو يجفف دموعها
ادم انا
ادم انا
انا
لم يستطيع ادم نطق هذه الكلمه الثقيله التي لم ينطقها من قبل منذ عشرون عاما
ادم انا
ادم اسف
جحظت عين نور بشده في حاله استيعاب لما سمعت
نور انت قولت ايه
ادم انا مش بعيد كلامي مرتين يانور
توترت نور من قرب ادم المهلك لها وعيناه التي تعبر لها عن عشقه وهوسه بها
اقترب ادم منها وقبلها قبله طويله تزيح عنه كل الالام التي مر بها طوال حياته
كانت نور كالمغيبه امامه فادم يمتلك سحره الخاص
في الصباح
احست نور بالدفي وانفاس تلفح وجهها
ففتحت عيناها
وصدمت بشده وجدت ادم يغط في نوم عميق وهي بحضنه
قامت نور وسحبت من الغرفه ما يلزم لارتداه وخرجت
??????????????في الاسفل كانت تجلس سيلا وهي تفكر كيف تتمكن من اخراج نور من هنا ولكن تفجاءت بنور المنهاره من البكاء والتي تركض الي الخارج
فعلمت سيلا ان نور علي وشك ارتكاب غلطه جديده ستحاسب عليها من جديد فاسرعت اليها
سيلا نور استني
نور بدموع ابعدي عني انا هخرج من هنا يعني هخرج
سيلا انا هساعدك انك تخرجي من هنا بي مش بالطريقه دي وكانت سيلا تلتفت كي تتفحص عدم وجود الصقر .
نور وانا ايه ال يخاليني اصدقك اكيد انتي ذباله ذييه
سيلا طب بس تعالي نتكلم فوق وانا هفهمك كل حاجه
نور لا انا هخرج
سيلا يانور انا خايفه عليكي حتي لو عرفتي تخرجي من هنا ادم مش هيسيبك وممكن ياذي حسام وملك
نور بدهشه انتي تعرفي ملك منين
سيلا ماهو ده ال بحاول اشرحهولك تعالي بس
واخدت سيلا نور الي غرفتها
وقصت لها علي مافعله حسام لها
سيلا بس ياستي وملك بقيت اختي يبقا انتي كمان اختي
نور بدموع لو بتعتبريني اختك بجد خرجيني من هنا
سيلا اوعدك اني هخرجك بس تنفذي ال هقولك عليه
نور ايه هو
سيلا ادم مش هيسيبك ول هيسيب اهلك
فلازم يكون في وقت تعرفي تهربي انتي وهما
فعشان كدا مفيش ادمك ال لاخر الشهر ده
نور اشمعن
سيلا لان ادم كل شهر بيسافر 4ايام
نور انا لسه هستان كمان اسبوع
سيلا هو ده الحل الوحيد في الاربع ايام دول ممكن تهربي انتي واهلك
انا لوهربتي الوقتي قبل ما توصلي حتي لشارع الريئسي هكون وصل قبلك
نور انا جربت وفشلت
سيلا انا معاكي والله هساعدك
نور بدموع حسام وملك وبابا وحشوني اوووي
سيلا انا ممكن اخليكي تسمعي صوتهم
نور بلهفه اذي
سيلا هكلم حسام واخليه يدني ملك بس اوعي تتكلمي يانور لو خايفه عليهم
نور حاضر والله هتكلم بس اسمع صوتهم بس
سبلا ماشي واحضرت سيلا هاتف جديد من خزنتها وطلبت رقم حسام
حسام السلام عليكم
سيلا وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
حسام سيلا
سيلا اذيك ياحسام عامل ايه
حسام الحمد لله
ذاد بكاء نور عند سماعها صوت اخيها
اشارت لها سيلا فحاولت ان توقف بكائها فبكت بصمت
سيلا انا كنت عايزه اكلم ملك لو يعني مش هزعجك
حسام لا ول ازعاج ول حاجه ثانيه واحده هدخلها الفون
نور ببكاء مش قادره
سيلا خلاص هففل
نور لاا عايزه اسمع صوتها
ملك السلام عليكم اذيك ياحبيبتي
سيلا الله يسلم قلبك ياملوكه ياقمر
ملك هههه ول قمر ول حاجه
سيلا اين لنا من هذا التواضع
ملك ههه ول تواضع ولا حاجه ياختي المهم طمنيني عليكي
سيلا انا الحمد لله انا كلمتك عشان متقوليش نسيتك وعشان اشكرك علي ال انتي عملتيه معيا
ملك لا ياقلبي مفيش اخت بتشكر اختها
هههه دا كلام نور اختي كنت اخد منها اي حاجه كانت تقولي كدا
سيلا ربنا يرجهالكم بالسلامه
ملك بدموع يارب ياسيلا اصل انا خلاص هموت بجد
اردت نور اخذ الهاتف من سيلا حتي تحدث اختها وتخبرها انها بخير ولكن سيلا كانت الاسرع
سيلا ملك انا هشوف اخويا عايز ايه وهكلمك تاني سلام ياحبيبتي
ملك في رعايه الله
في هذا الوقت افاق ادم ولم يجد نور بجانبه فلبس قميصه وخرج يبحث عنها بغضب شديدا لمحاولتها الهرب مجددا

عند سيلا
نور قفلتي ليه كنت عايزه اكلمها
سيلا مينفعش يانور
نور ادني التلفون اكلمها ارجوكي
سبلا يانور انتي كده بتخاطري بيهم صدقبني انا هخرجك من هنا والله بس ادم يسافر وانتي لازم تساعديني حاولي توصليله انك ياستي واتقبلتي فكره انك تعيشي معاه
نور هتخرجيني
سيلا والله هخرجك من هنا انا عارفه انتي عايزه تخلعي من الواد العسسسل ده دا كافيا لون عيناه يالا مالكيش في الطيب نصيب
نور ياسلام خديه ياختي متشكرين لخدماتك
سيلا ههههه لو ينفع مكنتش اتاخرت بس انا مش عيوني خضره وعسل ذيك
نور هههههههههههه
تاه ادم في سحر ابتسامه نور الذي يراها لاول مره
نور هههه يابت مانتي عسل كده بلاش مرمطه هههههه وقله كرامه وضرب هههههههه خاليكي كده احسن
سيلا ماشي يانور ماشي ليكي حق تتكبري عليا
نور ههههه خلاص مش هتكبر عليكي هتواضع احم انتي عيونك عسسسسسسل ههههههه بس يارب ماتختفيش هههههههه
سيلا ههههه يعني كل ال بيتختفوا العيون الحلوه بس
نور هههههه ايوا هههه البسي نضره ياغبيه عشان محدش يخطفك
سيلا واجيب عكاز بالمره
نور ههههههههههههههه وانا هساندك ههههههههههه
سيلا لا انتي تشحتي عليا
نور ههههههه من عيوني دانا خبره انا والبت شهد في كدا هههه حتي اخر واحد كان عندنا في الجامعه شحتنا عليه شحت ههههه مش هينساه طول حياته
سيلا مش بين عليكي خالص
نور متستقليش بيا دانا الدكتوره نور اخت حسام حسين يابت
سيلا ايه ده انتي في طب
نور بتنهده ايوه انتي خرجتني من ال انا كنت فيه انا متشكره ياسيلا انك هتخرجيني
جحظت عين سيلا في رعب شديد عند رويه ادم يقف خلف نور
سيلا بتوتر ايوه هخرجك وانا راحه الجامعه مانتي لازم تشوفي جامعتك وامتحاناتك وانا هجي معاكي وهقنع ادم انشالله
نور ايه
سيلا ادم انت صحيت امته
ادم ايه ال خرجك من الاوضه من غير مااعرف او اعطيكي الاذن
نور بخوف انا كنت
سيلا في اي ياادم بلاش نتعرف علي بعض
ادم سيلا انا مش بوجهلك الكلام
نور انا كنت نازله المطبخ اجيب حاجه اكلها بس قبلت سيلا وحبيبت اتعرف عليها
ادم تعالي معيا واخد ادم نور الي الغرفه
ادم اخر مره ال حصل ده يتكرر سامعه
نور انا عملت ايه
ادم سامعه
نور حاضر
تركها ادم دون ان يتحدث بشئ اخر وتوجه الي المرحاض اما نور فاقمت الي صلاه الضحي وجلست تقرء واردها اليومي من القرآن الكريم
خرج ادم من المرحاض فوجد نور ترتل الايات القرانيه بصوتها العذب
جلس ادم يستمع لها دون ان تشعر هي بوجوده
نور صدق الله العظيم
ادم نور ياريت تقري القرآن بالتجويد افضل من كدا في بعض الكلمات يعني قوله تعالي (يهذي من سوره سيدنا يونس) الكلمه دي جاءت بكسر الهاء مع التشديد علي حرف الدال
الكلمه دي ذكرت في الايه 5مرات ولكن بنطق ومعني مختلف والمره التالته جاءت بالتشديد
نور انت بتعرف تقرء قرآن
ادم حد مسلم ميعرفش يقرء كتاب الله
نور والله هو في حد مسلم يعامل حد كده ويرغمه انه يعمل حاجه غصب عنه وكمان يختفطه ويتجوز عرفي كمان
ادم مبن قالك اني اتجوزتك عرفي
نور يعني ايه
ادم يعني شوفتي القسيمه العرفي بعينك
نور بدموع وصراخ يعني ايه انت متجوزتنيش يعني انا
ادم اهدي
نور ابعد عني انا اهون عليا الموت احسن من كدا
ادم نور انتي مراتي بس راسمي مش عرفي
نظرت له نور بدهشه اذي
ادم العقد ال مضتيه كان راسمي مش عرفي واتسجل كمان
يعني انتي مراتي شرعا وقانونا
نظره له نور نظره كره وعدم تصديق
فقام ادم بفتح الخزنه واحضار نسخه من العقد لها والقاه لها
ارتاح قلب نور قليلا فحمدت الله انها لم تعصيه ولكن ذادت حيرتها في هذا الشخص العجيب
نور طب عملت كدا ليه قولتلي انك اتجوزتني عرفي
ادم كان نوع من الانتقام انا ممكن اكون غلطت في حاجات كتيبر اووي بس عشان احميكي
نور من ايه
ادم اكيد هيجي وقت تعرفي فيه كل حاجه
نور مش عايزه الوقت ده ارجوك طلقني وسبني امشي من هنا
ادم قولتلك الاحلام مش بتحقق
نور انت ايه انت ا
ادم نور ماتخلنيش اعمل حاجه انا مش حاببها
نور هتعمل ايه يعني هتموتني ياربت
ادم الموت بسهوله كدا راحه من ال هتشوفيه
نور بدموع انت عندك اخت ممكن يحصل فيها كدا اتقي الله وخاليني اخرج من هنا
ادم وهو يجلس بجانبها لا يانور مش هتخرجي من هنا ابدا
نور بعصبيه انت عايز ايه
ادم عايزاك انتي
نور وانا مش عايزاك بكرهك هو بالعافيه
صفعها ادم وهو يحركها بقوه
ادم انتي عايزه ايه عايزاني اموتك قولتلك متعصبنيش وال ممكن اموتك
نور ياريت تموتني
سيلا في اي سبها
حرام عليك ياادم ال بتعمله ده
ادم مالكيش علاقه بالموضوع ده اخرجي منه احسنلك
سيلا لا ليا ياادم انا كنت هدفع تمن ال بتعمله ده وال حامني هو حسام اخو نور انا اقعدت يوم كامل في بيته وحتي مش رفع عينه في عيني ماان كنت معاه لوحدي سبها ترجع لاهلها ياادم
ادم قولتلك اخرجي احسانلك
سيلا مش هخرج ياادم انا كلمت تاتا وهي راجعه وسابت المستشفي وهي مريضه عشانك
ادم وانتي فاكره انها هتعرف تواقفني مفيش حد هيمنعني عنك يانور الا الموت
ظلت نور تبكي بشده وهي متماسكه بسيلا كانها الهواء بالنسبه لها او طوق النجاءه
خرج ادم من الغرفه واتجه الي الغرفه الرياضيه للممارسه التمارين
سيلا ليه كدا يانور قولتلك مترفزهوش وانا هخرجك
نور ببكاء مقدرتش
سيلا طب بس اهدي
نور دا مش بني ادم انتي اذي قاعده هنا معاه
سيلا بابتسامه انا سبت الدنيا كلها وجيت هنا سبت امي واخوي ال من رحمي واختارت ادم
نور مش فاهمه هو مش اخوكي
سيلا ادم اخويا بس مش من نفس الام
سيلا بدهشه انتي سبتي عيلتك عشانه
سيلا بتنهيده هو ال حامني منهم يانور ومن جوز امي
نور انا مش فاهمه اي حاجه
سيلا بوصي يانور ماما انجوزت ابو ادم وكان وقتها ادم 9سنين وبعدها خلفتني انا واحمد اخويا وبعديها بابا اتوفي وماما اتجوزت واحد ذباله اوووي ادم ال حامني منه واتحد الكل واخدني منهم كلهم انا ال استنجدت بيه ادم حنين عليا اكتر من اخويا ال من رحمي
نور طب مين ادهم
سيلا ادهم اخو ادم التؤام بس مات من سنين
نور بدهشه ادهم مات
سيلا ايوه يانور ادهم مات ودا السبب الا خالي ادم بالقسوه دي كلها
نور طب ادهم مات امته
سيلا معرفش انا ما شوفتوش ال كام مره بس كان بيختفي كتييير اوووي انا شوفت بس ادم
هو ال كان موجود معيا
نور وهي تحدث نفسها اذي وهو قبل انه كان في الاوضه دي 20سنه
والمذكرات ال انا لقيتها واضح انها من قريب مش سنين بدات نور تنبش بالماضي السر الذي يخفيه ادم سليم ول يعرفه احد سواه



إعدادات القراءة


لون الخلفية